Beurspersoneel: Waar moet ik op letten bij het inhuren van beurspersoneel?

Beurspersoneel kan jouw beurs nog succesvoller maken. Hostessen, standbemanning en promotiemedewerkers voor je beursactivatie ondersteunen dan jouw beursdeelname. We zeggen duidelijk: ‘ze kunnen dit’. Bij het inhuren van beurspersoneel is het namelijk belangrijk om je bewust te zijn van welke beursondersteuning je zoekt en welk aanbod je krijgt van je promotiebureau. Maar waar moet je nu specifiek op letten als je beurspersoneel inhuurt? In deze blog bespreken we het belang van goed beurspersoneel, wat het je gaat opleveren en hoe je beursmedewerkers selecteert.

Inhoudsopgave

Waarom heb je beurspersoneel nodig?

In een eerdere blog over beurzen plaatsten we de titel “Waarom je niet alleen accountmanagers moet inzetten op een stand”. Als jij wilt weten waarom beursmedewerkers het verschil maken dan bieden we je de kans om hier achter te komen. Bekijk de blog ‘Beurstip 1: getrainde beursmedewerkers maken het verschil.’

We vatten het artikel uiteraard ook even voor je samen. Beurspersoneel zorgt voor het gouden randje aan jouw beursdeelname. Met jaren beurservaring weten zij wat er belangrijk is op een stand en hoe zij een toevallige voorbijganger omzetten in een lead. Beursmedewerkers zijn daarnaast met een ander doel aanwezig dan de accountmanagers. (Toch benieuwd naar de verschillende doelen? Lees dan de blog met beurstip 1) Voor het beste beursresultaat heb je dan ook goede beursmedewerkers nodig. Of je nu personeel voor de Huishoudbeurs zoekt of personeel voor de Libelle zomerweek: goede beursmedewerkers maken het verschil.

Waar huur je beurspersoneel in?

Promotiebureaus beschikken vaak over een speciale poule met beursmedewerkers en hostessen. Dit zijn promotiemedewerkers die beurservaring hebben en weten hoe zij een briefing om moeten zetten tot een succesvolle beurs. Je kan jouw promotiebureau de opdracht geven voor het leveren van promotiemedewerkers en hostessen. Het afgeven van een briefing met de verwachte werkzaamheden, het gewenste profiel en de doelstellingen zorgt ervoor dat jouw promotiebureau goed aan jouw vraag kan voldoen.

Promotiemedewerkers met beurservaring kan je op bv. Huishoudbeurs inzetten met een fotomarketing campagne of op een verkoopstand. Hostessen ondersteunen jou aanvullend op de beurs in de rol van gastvrouw.

Fotomarketing op beurs door promotiemedewerker

Promotiemedewerkers zijn gewend om ludieke activaties te realiseren, zoals fotomarketing

Goede beursmedewerkers: hoe herken je ze?

Beurswerk is pittig. Iedereen die een Huishoudbeurs, Provada of Hiswa heeft meegemaakt als exposant zal dit erkennen. Voor het optimale resultaat heb je dan ook beursmedewerkers nodig die (letterlijk) stevig in hun schoenen staan.

De ideale beursmedewerker beschikt dan ook over / is …

  • Vlotte babbel en (over)enthousiast
  • Een natuurlijke tot assertief charisma
  • Werken met doelstellingen maakt de beursdag nog uitdagender
  • Heeft energie voor 10: een werkdag van 14 uur, zoals op de Huishoudbeurs, vliegt voorbij

Bij jouw promotiebureau kan je profielen opvragen voorafgaand aan de beurs, om zeker te zijn dat de geselecteerde beursbemanning matcht met jouw merk.

Moet je beursmedewerkers nog trainen?

Van een kwalitatief promotiebureau mag je verwachten dat de beursmedewerkers getraind zijn voor beurswerk. Voorbeeld: Alle promotiemedewerkers bij Promotiebureau Dutch Moving Media krijgen een basistraining nadat zij aangenomen zijn. Daarnaast worden zij tijdens hun werkzaamheden continu gecoacht door teamleiders en de kwaliteitsmanager. Voor opdrachtgevers betekent dit dat zij beursmedewerkers krijgen die zelfstandig werken en hun opdrachtgever zelfs regelmatig verrassen met suggesties voor het beste resultaat.

Echter, topsporters trainen ook elke dag. Om jouw product te presenteren, te dromen en te zijn op de beurs is een training een waardevolle toevoeging. Promotiemedewerkers zijn kameleons en met alle gegeven informatie transformeren zij tot jouw (tijdelijke) beurs visitekaartje.

Advies beursmedewerkers inhuren

Heeft jouw beursstand behoefte aan goede beurspersoneel? Promotiebureau Dutch Moving Media beschikt over flexibele promotiemedewerkers die voldoen aan het profiel van ideale beursmedewerkers. Neem contact met ons op voor de kosten van het inhuren van een promotieteam met beursmedewerkers.

Benieuwd naar andere beurstips?

Lees onze blog over hoe je traffic genereert naar je stand voordat je doelgroep al op de beurs is. Eenmaal op de beurs wil je uiteraard dat jouw actiemarketing de meeste bezoekers oplevert.  Zit je nog in de voorbereidingsfase? Vergeet dan niet de blog over hoe je je beursstand zo inricht dat hij matcht met je doelstelling.

Deel met je vrienden