Fieldmarketing
Fieldmarketing
Fieldmarketing is een vorm van marketing die de consument opzoekt in de openbare ruimte of ‘in the field’. Winkels, beurzen, winkelstraten, festivals of congressen. Overal waar de doelgroep zich bevindt.
Merken zetten fieldmarketing in om een unieke merkbeleving te creëren bij de doelgroep. De doelgroep wordt verrast met een ludieke promotiecampagne. In deze campagne doorloopt de consument een aantal facetten die deze merkbeleving (of experience) tot stand brengen:
Meer informatie
- Presentatie: de verrassing van de campagne;
- Promotie: het merk staat in de spotlights en de consument wordt getriggerd;
- Activatie: de consument wordt geactiveerd om een product te proeven, bekijken, proberen kortom: te ervaren;
- Verkoop: dit kan zijn op het moment dat de fieldmarketing campagne plaatsvindt of een actiemechanisme dat de consument enthousiasmeert voor een aankoop op een later moment.
Voorbeelden van promotiecampagnes binnen de fieldmarketing zijn: sampling teams, promotieteams, instore demonstraties, fotomarketing en guerrilla campagnes.
Alles wat de consument verrast, prikkelt en bijdraagt aan een unieke merkbeleving in de openbare ruimte.
WIJ BESCHIKKEN OOK OVER UNIEKE PROMOTIEMIDDELEN ?
Walking Billboards
Maximaal bereik gegarandeerd
Reclamefiets
Lekker mobiel opvallen!
Qugo promotie
Uniekere reclame is er niet!
Foodtruck
Met heerlijke hapjes en drankjes!
Mobiel LED scherm
Shine bright like a LED Truck