Vijf jaar nadat Pierluigi Jorritsma in Quote stond met Dutch Moving Media, is er veel veranderd. Alleen het kantoor is nog steeds in Hilversum gevestigd, verder bleef er weinig hetzelfde. Jorritsma begon ooit met billboards, maar niet veel later zette hij voornamelijk studenten in om te flyeren. Dat was nog voordat Quote hem een half decennium geleden sprak, daarna ging hij groter denken. In 2014 maakte de ondernemer met Italiaans-Friese roots namelijk al furore in de reclamewereld, onder meer door de leegstand in de winkelstraat tegen te gaan. ‘We plakten leegstaande winkels af met een reclameboodschap of maakten er pop-up stores van. Maar dat bleek niet echt een standvastig concept en bovendien nogal conjunctuurgevoelig.’ Toen de financiële crisis op zijn einde liep, raakten die lege winkels steeds sneller weer vol.
Voor Jorritsma was die ontwikkeling echter niet de enige reden om een andere weg in te slaan. ‘Het doel werd het beste activatiebureau van Nederland te worden.’ Hij laat bescheiden in het midden of het gelukt is die kwalificatie te doorstaan. ‘Dat zul je aan mijn klanten moeten vragen.’ Die mogen we overigens niet noemen vanwege verschillende contractuele verplichtingen, maar Jorritsma wil wel kwijt dat het om enkele grote spelers gaat.
Waarom die grote spelers bij Jorritsma terechtkomen, welke bedrijven hij nog meer onder zijn Dutch Moving Media heeft gehangen en van wie hij zijn bedrijfsmotto heeft geleerd? U leest het hier. (Blendle,€)