Als Promotiemedewerker werk je vaak vanuit de naam van een merk of bedrijf. Je promoot een product of dienst om de doelgroep te enthousiasmeren. De ene keer ben je bezig met activatiespellen voor winkelopeningen, de andere keer met promotiewerk tijdens een beurs of festival en weer een andere keer bezoek je bedrijven met een cadeautje.

“We doen wel meer dan flyeren en samplen!”

Vaak is het achterliggende doel om de doelgroep bewust te maken van het merk, om traffic te genereren naar de winkel of om verkoop in de winkel te stimuleren. Promotiemedewerkers kom je vaak tegen op beurzen, evenementen en in winkelcentra. Als Promotiemedewerker heb jij de taak om de doelgroep te enthousiasmeren voor een dienst of product. Lijkt het jou leuk om voor verschillende merken te werken? Solliciteer hier op de functie!

Ga snel naar…
• Wat zijn de werkzaamheden van een Promotiemedewerker?
• Welke competenties heb je nodig?
• Met wie werk je samen?

Wat zijn de werkzaamheden van een Promotiemedewerker?

Welke werkzaamheden je uitvoert, hangt heel erg af van het merk of het bedrijf waar je voor gaat werken. Als je steeds voor hetzelfde merk werkt, kan het zijn dat je langere periode dezelfde soort werkzaamheden doet. Werk je voor verschillende merken? Dan zal je met verschillende werkzaamheden te maken krijgen. Voorbeelden van werkzaamheden zijn:
• Sampling: uitdelen van proefverpakkingen om de doelgroep kennis te laten maken met het product.
• Flyeren: het uitdelen van flyers en de doelgroep en meer vertellen over de actie die gecommuniceerd wordt.
• Instore demonstrateur: kook- en productdemonstraties zijn hier voorbeelden van.
• Gastvrouw (of –heer): je verwelkomt bezoekers op evenementen en bent ook aanspreekpunt voor hen.
• Fotomarketing: als je bij zo’n opdracht aan de slag moet, maak je vaak polaroid of green screen foto’s met een commerciële uiting erop. De doelgroep kan de foto vaak meenemen, waardoor ze een aandenken hebben!

 

Welke competenties heb je nodig?

• Proactief: je bent niet op je mondje gevallen en durft mensen aan te spreken.
• Klantvriendelijk: je kunt mensen enthousiasmeren en hebt een lach van oor tot oor.
• Overtuigingskracht: jij gelooft daadwerkelijk in datgene wat je aan het promoten bent en weet de doelgroep daar ook van te overtuigen.

 

Met wie werk je samen?

Als Promotiemedewerker bij Dutch Moving Media, kom je in contact met verschillende personen:
• Planner: deze persoon zorgt ervoor dat je wordt ingepland op de verschillende promotiecampagnes.
Projectmanager: de projectmanager heeft veel contact met de klant en zorgt voor de briefing. Als je vragen hebt, is dit de desbetreffende persoon.
• De klant: voor je aan het werk gaat, heb je vaak contact met de klant. Dit kan bijvoorbeeld een marketing manager zijn.
Kwaliteitsmanager: deze persoon bewaakt de kwaliteit van de campagnes. Het kan dus voorkomen dat de kwaliteitsmanager jou komt opzoeken tijdens campagnes.

Sta je al te springen om deze functie te vervullen? Solliciteer nu!