Een Projectmanager is verantwoordelijk voor de voorbereiding-, het opzetten- en de begeleiding van projecten. Bij Dutch Moving Media zijn de Projectmanagers verantwoordelijk voor activatie- en promotiecampagnes. Elke Projectmanager heeft zijn of haar vaste klanten die ze tijdens de hele realisatie ontzorgen. Zodra de wensen en behoeften van de klant bekend zijn, zorgen zij voor een ludiek concept en de uitvoering daarvan. Als Projectmanager ben je dus een spin in het web, omdat je een campagne realiseert van A tot Z en daarbij schakelt met verschillende partijen.
Ga snel naar…
- De werkzaamheden van een Projectmanager
- Met wie werkt een Projectmanager samen?
- Welke competenties heb je nodig?
De werkzaamheden
- Voorbereiding: de voorbereiding van een activatie- en promotiecampagne is een belangrijk onderdeel. Hierbij gaat de Projectmanager in gesprek met de klant: wat is de doelstelling? Wat zijn de wensen en behoeften? Hoeveel dagen duurt de campagne?
- Adviseren: als alle informatie is verzameld, wordt er een advies gebriefd naar de klant. Het advies gaat over de mogelijkheden, planning en in hoeverre de gestelde doelstelling haalbaar is.
- Planning en begroting maken: een klant wil uiteraard weten waar al de investering naartoe gaat. Als de klant akkoord geeft op deze begroting, kan de productie van de campagne beginnen.
- Productie campagne: tijdens een productie campagne houd je je bezig met verschillende werkzaamheden. Het plaatsen van bestellingen bij leveranciers; het briefen van mensen die voor deze campagne aan de slag gaan; erop toezien dat de uitgaven binnen budget blijven en het aansturen van de andere afdelingen intern. Tijdens al deze werkzaamheden houd je de klant op de hoogte van eventuele veranderingen of onvoorziene zaken die invloed hebben op de begroting of de planning.
- Evaluatie campagne: na de campagne verzamel je alle input voor een complete evaluatie, verwerk je de informatie en koppel je dit terug naar de klant.
Met wie werk je samen?
- Planner: de planner bij Dutch Moving Media is verantwoordelijk voor het inplannen van het personeel. De projectmanager brieft de planner over het juiste profiel van deze campagne en schakelt met de planner als hier iets wijzigt.
- Promotiemedewerkers: de promotiemedewerkers voeren de campagne uit. De Projectmanager zorgt ervoor dat zij gebrieft worden en belt daarna alle medewerkers persoonlijk op om deze door te nemen. Op deze manieren weten ze wat ze moeten doen, waar ze moeten zijn en hoe laat.
- Logistiek: deze afdeling zorgt ervoor dat al het materiaal op locatie terecht komt. De Projectmanager brieft logistiek hierover en ziet erop toe dat alles op rolletjes loopt.
Welke competenties heb je nodig?
Om aan de slag te kunnen gaan in deze functie, zijn er competenties die je moet bezitten. Voorbeelden hiervan zijn:
- Resultaatgerichtheid: om deze functie te vervullen is het van belang dat je resultaatgericht te werk gaat. Je werkt namelijk op korte en lange termijn aan concrete resultaten. Je wilt de best mogelijke resultaten behalen om de verwachtingen van de klant te overtreffen!
- Gedreven: je doet er alles aan om de best mogelijke resultaten te halen.
- Commercieel inzicht: je werkt altijd voor een klant en werkt samen met externe partijen. Met commercieel inzicht weet jij precies aan welke knoppen je moet draaien om te bereiken wat je wil. Voor een goede samenwerking met alle partijen, is het belangrijk dat je weet welke belangen er spelen.
- Stressbestendigheid: het kan voorkomen dat er op het laatste moment wijzigingen plaatsvinden. De Projectmanager houdt altijd het hoofd koel en kijkt meteen naar mogelijkheden.