De lente komt eraan. YES! Dit betekent natuurlijk: schaapjes in de wei, bootjes op het water en massaal het terras op. Nederland houdt namelijk van de zon. Dit betekent ook dat het festival en evenementen seizoen er weer aankomt en dat de promotiemedewerkers van Dutch Moving Media de activatie bloemen weer buiten kunnen zetten. Graag nemen we je mee voor een kijkje in onze zomerse promotiekeuken zodat je weet wat wij voor je kunnen betekenen. Let the sun shine!


Weet jij al wat voor activatie je voor ogen hebt? Vraag dan hier een offerte op!

Jouw merk in de spotlights van de main stage

Een festival. Het is de plek waar de zon schijnt, de liefde stroomt, de muziek klinkt en tijd niet bestaat. Een festival is voor de bezoekers the place to be en voor jouw merk the place to reach. Waarom? Dat gaan we jou vertellen:

  1. Massaal bereik

    Een festival wordt doorgaans niet georganiseerd voor een mannetje of tien. We hebben het toch wel snel over een paar duizend mensen. Een Pinkpop met 115.000 man; een Lowlands met 50.000; een Solar Festival met 31.000 bezoekers. We hebben het over veel mensen. Hoeveel mensen wil jij bereiken met jouw merk? Veel mensen. Precies. En uiteraard de juiste 😉

  2. Happy doelgroep

    Op een festival zijn de meeste mensen uitzonderlijk vrolijk. Ze hebben zich verheugd op deze dag, ze zijn met vrienden, ze hoeven niks en meestal schijnt de zon. Er is geen haast, geen werk, er is niks dat moet. Als jouw merk zichtbaar is in deze positieve happy vibe, dan zal jouw merk hierop meeliften. Mensen zien jouw merk of product op het moment dat ze de dag van hun leven hebben. Resultaat: een blije connotatie met jouw product of merk wat doorklinkt in de momenten dat ze jouw merk na het festival weer zien. Top!

  3. Jong publiek

    We kunnen er lang of kort over praten. Wij kiezen voor kort. Twee festival facts: 1. De meeste bezoekers van festivals zijn eerder jong dan oud. 2. Jonge mensen hebben veel macht. Zij posten veel op social media, zij staan midden in het leven. Als je in de smaak valt bij jong publiek, dan sta je 1-0 voor. Conclusie: aanwezig zijn op een festival met je merk vergroot de kans dat jij in de smaak valt bij de jonge doelgroep en dat is goed voor jouw merk.

  4. Mooi platform

    Door jouw merk te koppelen aan een bepaald evenement/festival koppel je je merk automatisch aan alles waar dat festival voor staat. Met een Gay Pride laat je zien dat jouw merk staat voor vrijheid en gelijkheid, met een Nijmeegse vierdaagse straal je uit dat je staat voor een gezond en fit leven. Je lift mee op de USP’S van het festival. Ideaal toch?

Promotiepersoneel op een festival

sample team op mysteryland

Festivals, daar kun je onze promotiemedewerkers voor wakker maken. Oké, voor een dansje en een biertje maar ook voor een promotiecampagne. Dutch Moving Media werkt elke zomer op verschillende festivals. Zonnetje op ons’ bol, muziekje erbij. Wat wil je nog meer? We noemen een The Flying Dutch, een Mysteryland, een Vliegende Vrienden. Tijd om in te zoomen!

Sample personeel op Mysteryland

Twee dagen, 60.000 festivalgangers, talent uit de muziekwereld en de theaterwereld, alle kleuren van de regenboog, een zon (oké, met een beetje geluk) en een sprookjesachtige sfeer. We hebben het natuurlijk over Mysteryland. Hoe kun jij de doelgroep het beste aanspreken op Mysteryland? Met gebrande waterflesjes! Waarom?

  1. Op een festival hebben mensen vaak dorst

    Er wordt gedanst, er worden biertjes gedronken en vooral de combinatie van deze twee maakt dat festivalgangers vaak dorstig zijn. Je biedt dus een product aan dat de mensen echt willen hebben.

  2. Lange zichtbaarheid

    We delen natuurlijk niet zomaar flesjes uit, we delen flesjes uit met jouw merk erop. Tel hierbij op: de gebrande kleding van het promotieteam en de gebrande buikdragers met de flesjes en je plaatje is compleet. Extra leuk detail: de doelgroep zal het flesje niet snel weggooien (water is schaars op een festival) en bijvullen als het op is. Dit betekent: langere zichtbaarheid voor jouw merk!

  3. Mobiel promotieteam

    Onze promoters dragen buikdragers waar de flesjes inzitten en zullen die dragers bijvullen bij een vaste standplaats. Dit zorgt ervoor dat ze mobiel zijn tijdens het samplen. Ze kunnen dus anticiperen op de drukte op het festival.

Zoek jij nog een uniek activatieplan en promotiepersoneel voor Mysteryland? Dan weet je nu waar je aan de bel moet trekken.

Promotieteams op Flying Dutch Festival

promotieteam flying dutch amsterdam

Voor het bedrijf OK mocht Dutch Moving Media afgelopen zomer de OK app in het zonnetje zetten. Een app die fungeert als jouw portemonnee, inclusief pincode, klantenkaarten, kortingskaarten, name it. Geen beurs meer met 184 pasjes en kaartjes maar 1 app. OK is dus OK (olééé, oléééé)! Dit moesten meer mensen weten en dan vooral jonge mensen. Hier werd Dutch Moving Media ingevlogen. Benodigdheden:

  • Paarse gebrande OK kleding
  • Heel veel flyers
  • Promotiemedewerkers die barsten van het enthousiasme

De rest is activatie geschiedenis. We hebben duizenden mensen overtuigd van deze handige app. We hebben geflyerd, geïnformeerd, geactiveerd en geïnstalleerd (namelijk de app). Als kers op de OK taart kregen de festival bezoekers die de app direct downloadden korting op een kaartje voor een ander festival. Dat vinden wij ook heel OK!

Flying Dutch Moving Media was dus een groot succes!

Fotomarketing op Vliegende vrienden

fotocampagne vliegende vrienden

Ook OK op Vliegende vrienden! Hier pakten we het net even anders aan, namelijk met een polaroid camera. Na het overhandigen van de flyer maakten we een foto van de festival bezoekers. Een leuk aandenken aan een leuke dag! Oren en ogen naar een foto campagne op een festival? Na het lezen van de voordelen van een foto promotieteam hang jij meteen aan de lijn bij Dutch Moving Media.

  1. Sympathieke campagne

Een foto zegt meer dan 1000 woorden toch? Nou dan! Hoe leuk is het als je een aandenken hebt van een leuke dag en hoe veel kostbaarder wordt dit aandenken als dit een echte foto is in plaats van die 263 selfies op je telefoon? Je geeft je doelgroep een herinnering en hiermee dwing je sympathie af!

  1. Blijvende branding

    Niet alleen kun je het fotoframe om de foto heen branden, ook is de kans groot dat deze branding nog een tijdje meegaat. Een leuke foto (en laat dat maar aan onze foto promotieteams over) verdwijnt niet in de vuilnisbak maar komt op zijn minst op de koelkast met een hip magneetje. Jouw merk dus ook!

Flyerteam op Libelle Zomerweek

Van Mysteryland vliegen we naar de Libelle Zomerweek. Voordat we vooruit blikken op dit jaar, kijken we eerst even over onze schouders naar Zomerweek 2018. Het merk CoolSculpting stond als merk op de Zomerweek. Dat ken je niet? Dat was precies de reden dat zij naar de Libelle Zomerweek gingen. Dit merk helpt mensen die af willen vallen door de plaatselijk vetcellen te bevriezen. Geef toe: hier wil je meteen meer van weten. Daarvoor zijn onze flyerteams in het leven geroepen.

Op ‘een feest voor vriendinnen’ zoals de Libelle Zomerweek de week zelf noemt, horen natuurlijk vooral promotiedames of hostessen. Elke dag stond hier dus een team van vrolijke, enthousiaste en proactieve dames. Zij stapten op de doelgroep af, vertelden kort iets over het merk en begeleidden de mensen naar de stand.

promotors libelle zomerweek

Voordelen van een flyerteam op een groot evenement

  1. Groter bereik

    Het flyerteam kan de doelgroep aanspreken in het gebied om de stand en uitnodigen voor een bezoekje. Zo kun jij je bezig houden met de inhoudelijke gesprekken op de stand.

  2. Extra informatie gaat mee naar huis

    Op een evenement of beurs komen de bezoekers om een leuke dag te hebben maar vaak ook voor koopjes, acties of informatie. Door een flyer te verspreiden op een evenement, heb je een grote kans dat de bezoeker meer over jouw merk te weten komt, zeker als je op de flyer verwijst naar een website of een actie.

  3. Hartelijke ontvangst

    De flyerteams van Dutch Moving Media zijn assertief, proactief, enthousiast en spontaan. Hierdoor zal het eerste contact dat er is met jouw merk of product ook een positieve ervaring zijn. Ze nemen de tijd voor een gesprekje, voelen aan wanneer een grapje kan en wanneer niet: ze ontvangen jouw doelgroep op een hartelijke manier zodat het ijs al gebroken is.

  • Next? Libelle Zomerweek 2019
  • When? 23 mei t/m 29 mei 2019
  • Where? Almeerderstrand in Almere
  • Why? Zie tweede alinea van deze blog!
  • With who? Met de promotiemedewerkers van Dutch Moving Media!

Promotieteams op hun Paasbest

In een Paashazenpak natuurlijk! What else? Voor meerdere klanten springen de Dutch Moving hazen elk jaar door heel Nederland. We delen eitjes aan in combinatie met mooie Paaskorting. Deze campagne valt vooral in de smaak bij het jongere publiek en krijgt daardoor veel sympathie van de ouders. Kat…uhm eitjes in het bakkies dus!

speciale activaties rondom feestdagen

Activeren als een Koning

Dat doen wij op Koningsdag. De dag waarin heel Nederland op zijn kop staat en wij dus ook. Oranje promotiekleding, flyerteams, fotomarketing, sample acties. We got it all and we got it in orange! Dit jaar is de Koning met zijn familie in Amersfoort maar wij activeren door heel Nederland. Ook voor jouw merk? Go for it!

koningsdag activatie bij dutch moving media

Food truck op de Rollende keukens

rollende keukens personeel

Smaken al deze campagnes naar meer? Dan nemen we je graag mee naar de Rollende keukens voor een verrukkelijke food campagne. Dutch Moving Media heeft de promotiemedewerkers maar ook de promotiemiddelen. Neem bijvoorbeeld de Foodtruck. Te branden naar keuze en van alle gemakken voorzien. Voordelen van de food truck op een food evenement?

  1. Volledige ontzorging

    Food truck is van alle gemakken voorzien: stroom, koeling, servies, bestek en een chef-kok met promolooks! Als wij een standplaats hebben op het evenement, gaat de keuken open! Zo kun jij als bezoeker over het terrein struinen. Ook wel eens leuk.

  2. Passend uitstraling

    De food truck is voorzien van een vintage uitstraling, inclusief vintage afvalbak, menu krijtbord en plantjes. Het oog wil ook wat? Het oog krijgt ook wat!

  3. Groter bereik

    Met onze promotieteams op het evenement, wordt jouw doelgroep aangesproken buiten de truck en uitgenodigd voor een bezoekje. Zo vergroot je je bereik.

Lees meer over alle culinaire ins en outs op deze pagina!

Festivalkalender

Begint het festivalbloed te kriebelen en kun jij van gekkigheid niet kiezen welk evenement bovenaan jouw lijstje staat? Weet je niet of je nou de stoute schoenen aan moet trekken voor de Nijmeegse vierdaagse of dat je liever de oranje bloemen buiten zet? Hang deze kalender op je koelkast en schrijf ons telefoonnummer erop. Wij denken graag met je mee!

Datum Evenement Locatie
1 april – 30 april Tulp Festival Amsterdam
7 april Marathon Rotterdam
13 april – 19 april Bloemencorso Haarlem
27 april Koningsdag Heel Nederland
5 mei Bevrijdingsdag Heel Nederland
5 mei Bevrijdingspop Haarlem
29 mei Rollende keukens Amsterdam
30 mei – 4 juni Breda Jazz Breda
1 juni Flying Dutch Eindhoven, Rotterdam en Amsterdam
8 juni  – 12 juni Pinkpop Landgraaf
14 juni Oerol Terschelling
21 juni – 30 juni Parade Rotterdam
28 juni TT Assen Assen
5 juli – 14 juli Parade Den Haag
12 juli – 14 juli North Sea Jazz Festival Rotterdam
16 juli – 20 juli Nijmeegse Vierdaagse Nijmegen
19 juli – 4 augustus Parade Utrecht
27 juli – 4 augustus Gay Pride Amsterdam
3 augustus – 8 augustus Sneekweek Sneek
9 augustus – 25 augustus Parade Amsterdam
15 augustus – 19 augustus Lowlands Amsterdam
23 augustus Mysteryland Haarlem
23 augustus – 26 augustus Uitmarkt Amsterdam

 

Lees voor meer zomerse campagnes ook deze blog!

DON’T HESITATE…. ACTIVATE!

Want…..

THE SUMMER IS MAGIC!

Vraag hier nu een vrijblijvende offerte op!