ECOMMERCE SAMPLING
Wat is Ecommerce sampling?
Een zeer effectieve manier om de consument kennis te laten maken met jouw product is sampling. De consument kan door deze sample jouw product real-life proeven, voelen, ruiken en testen. Maar ben je al bekend met E-commerce sampling?
Meer informatie
Het fysieke verkeer in de winkels neemt af, mensen gaan massaal het internet op om hun favoriete items te scoren. Dat is iets wat al een tijdje aan de gang is en ook zeker zo blijft. Onderzoekers zeggen namelijk dat er binnen de retail niets harder groeit dan e-commerce.
Als merk wil je hier natuurlijk wat mee en wil jij jouw doelgroep die vooral online shopt nog steeds bereiken. Wellicht is dan e-commerce sampling wat voor jou!
Wanneer je online jouw favoriete product bestelt is het altijd weer een feestje wanneer de postbezorger bij jouw voordeur aanbelt. Je opent het pakketje en vindt naast jouw bestelde item nog iets tofs: een sample van een gaaf merk dat je nog niet kende (of wel, maar ze hebben een innovatie). Hier wil je wel meer over weten!
Naast deze zeer welkome verrassing kan er aan de e-commerce sample nog een call to action worden gekoppeld. Bijvoorbeeld: ‘deel op social media en win…’ of ‘Laat een reactie achter en krijg 10% korting op je volgende bestelling’.
E-commerce sampling kent alleen maar winnaars. Als merk kun je je doelgroep alsnog een sample van jouw product aanbieden en zo activeren tot aankoop. Als webshop vraagt het enkel een extra handeling door de sample in het pakketje te stoppen, maar daarvoor krijg jij een x bedrag per sample én jouw klant wordt blij verrast.
Dutch Moving Media heeft een breed scala aan webshops en merken wat betreft e-commerce. Lees hier meer over.
Wil je dat wij de juiste match zoeken tussen webshop en merk? Neem dan contact op met Dutch Moving Media en wij gaan voor je aan de slag.